21 Ιανουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς


H σπουδαία θεραπεύτρια Virginia Satir, αυθεντία στην οικογενειακή συμβουλευτική είπε ότι ο άνθρωπος κάθε ημέρα χρειάζεται πολλές αγκαλιές για να ανθίσει '
- 4 αγκαλιές για να επιβιώσει, 
- 8 αγκαλιές για να συντηρηθεί και 
- 12 αγκαλιές για ανάπτυξη

 Η νευροεπιστήμη προτείνει τις δυναμωτικές αγκαλιές να κρατούν τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα  για να ενεργοποιηθεί η ωκυτοκίνη, η ορμόνη της αγκαλιάς και της σύνδεσης. 

Σήμερα άκουσα στο ραδιόφωνο έναν πατέρα που αφιέρωσε το παρακάτω δημοτικό τραγούδι στο γιο του που ζει μακρυα του. Μεγάλο παιδι και έχει και αυτά δικά του παιδιά (τα εγγόνια του) και παραλληλιστηκα μαζί του, συγκινημένη και σκεπτόμενη τα παιδιά μου.

Δέξου με, δέντρο, δέξου με, 
δέξου με κυπαρίσσι,
να τα κλώνια,να τα κλώνια μου, καλέ μου,
βάλσαμε, βάλσαμε, πλατύφυλλέ μου.

Να τα κλωνιά μου κρεμάσε, κρεμάσε τ’ άρματά σου,
να κι η ρίζα, να κι η ρίζα μου, καλέ μου,
βάλσαμε, βάλσαμε, πλατύφυλλέ μου.

Να κι η ρίζα μου και δέσε 
και δέσε τ’ άλογό σου,
να κι ο ίσκιος, να κι ο ίσκιος μου, καλέ μου,
τρίκλωνε, τρίκλωνε βασιλικέ μου
Να κι ο ίσκιος μου και πέσε 
και πέσε αποκοιμήσου,
άκου, άκου ουρανέ μου."

Εγώ είμαι εδώ για σένα, 
να τα κλώνια μου καλέ μου, 
να κι η ρίζα μου βάλσαμε πλατύφυλλέ μου, να κι ο ίσκιος μου τρίκλωνε βασιλικέ μου, πέσε κι αποκοιμήσου ουρανέ μου. 

Σκέφτηκα πόσο σπάνιο έχει γίνει  σε ένα πατέρα αλλά κυρίως για μια μητέρα, στην Ελλάδα να παραμείνουν τρυφεροι και διαχυτικοι με τα  παιδιά τους, όταν αυτα ενηλικιωθουν. 
Ίσως γιατί οι δυσκολίες τους σκλήρυναν και τα προβλήματα τους έκαναν σιωπηλους απόμακρους για να δείχνουν δυνατοί και γενναίοι ειδικά αν τα μεγάλωσαν μοναχικά.  Τότε πόσο δύσκολο έχει γίνει στο γονιό να πει στα ενήλικα παιδια του
- Σε βλέπω και έχεις μεγαλώσει είσαι άντρας είσαι γυναίκα. 
 Για εμένα ομως είσαι ακόμα  μωρό αλλά εσύ μεγάλωσες, δυνάμωσες και σήκωσες τοίχους  έφτιαξες άμυνες πέταξες μακρυά.
Παιδί μου, μου λείπεις, σε σκέφτομαι, 
θέλω να σε κρατήσω στην αγκαλιά μου, 
θέλω να σε μυρίσω, 
θέλω να αγγίξω το πρόσωπό σου, 
θέλω να σε χαϊδέψω, 
θέλω να σε φιλήσω, 
θέλω να κρατήσω τα χέρια σου μέσα στα χέρια μου, 
θέλω να σε κοιτάξω μέσα στα μάτια, 
θέλω να σε ακούσω, 
θέλω να νιώσω την καρδιά σου, σ'αγαπώ, βαθιά, σε σέβομαι, βαθιά, χαίρομαι που απλώς υπάρχεις στη ζωή, και στη δική μου, χαίρομαι που είσαι εσύ...
Σχεδόν σε φοβάμαι,  τρομάζω ακόμα μη φύγεις μακρυά, αν  πλησιάσω πολύ κοντά σου.
Είμαστε δέντρο.
Είμαι οι ρίζες και είστε τα κλαδιά του. . 
Μην με απομακρύνεις.
Μόνο η αγάπη που μοιράζεται θα μας κάνει καλά 💜 💜

Comments