Ερωτηματολόγιο του Προυστ

- Η απόλυτη ευτυχία για σένα είναι;
- Η ευτυχία γενικά είναι για εμένα μια «διαδικασία υπό εξέλιξη». Ωστόσο, φαντάσου την παρακάτω εικόνα: ένα τεράστιο τραπέζι όπου συνδαιτυμόνες μου θα είναι τα τρία μου παιδιά με τους συντρόφους τους, τα παιδιά τους (τα εγγόνια μου δηλαδή γιατί όχι και τα δισέγγονα μου) μαζί με πολλούς αγαπημένους συγγενείς. Εγώ στη κεφαλή του τραπεζιού να τα καμαρώνω. Δίπλα μου ο σύντροφος μου, να του κρατώ το χέρι και να νοιώθω ερωτευμένη μαζί του.
Ίσως να είναι η πιο ευτυχισμένη ώρα στη ζωή μου. Για αυτή προσπαθώ και νομίζω πως, όταν την ζήσω θα είμαι έτοιμη να εγκαταλείψω τον μάταιο τούτο κόσμο, πλήρης και ευτυχής….

- Τι σε κάνει να σηκώνεσαι το πρωί;
- Τα καλά λόγια και η αγκαλιά που μου προσφέρουν οι άνθρωποι χωρίς να έχουν όφελος. Αλλά αυτό επειδή είναι η ώθηση να ξυπνήσω και επειδή υπάρχει ισορροπία στο σύμπαν τα βλέμματα κάποιων και οι επιθέσεις που δέχομαι όταν ανησυχούν με την παρουσία μου. Σημαίνει ότι εφόσον ασχολούνται με εμένα με αυτά που κάνω καλώς τα κάνω. Αυτό είναι λόγος για να συνεχίζω

- Η τελευταία φορά που ξέσπασες σε γέλια;
- Χτες με τα παιδιά μου. Και οι τέσσερεις μας ξεκαρδιστήκαμε από τις καψούρες που νοιώσαμε με ξεπερασμένους έρωτες, απομυθοποιώντας τες ακόμα μία φορά, με σόκιν ανέκδοτα.

- Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σου είναι;
- Τελειομανής, αποτελεσματική και με ηγετικά συμπλέγματα.

- Το βασικό ελάττωμά σου;
- Ξεροκέφαλη, αυθόρμητη, άμεση και συνάμα εκρηκτική στις αντιδράσεις μου.

- Σε ποια λάθη δείχνεις τη μεγαλύτερη επιείκεια;
- Στα ορθογραφικά λάθη, διότι διορθώνονται.

- Η τελευταία φορά που έκλαψες;
- Πάλι χτες, με τα παιδιά μου. Αν και έχουν πολλά δυσάρεστα στην οικογένεια το τελευταίο τρίμηνο, τα αντιμετωπίζω εξαιρετικά ψύχραιμα. Αυτό που με στεναχωρεί, με κάνει να νοιώθω συνυπεύθυνη και με κάνει να δακρύζω χωρίς να το θέλω, είναι πως, θα διορθώσω τα λάθη του παρελθόντος, που προσδιορίζουν ήδη ένα ανησυχητικό μέλλον, για όλους.

- Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεσαι περισσότερο;
Δεν μπορώ να συγκρίνω την ασημαντότητά μου, με σπουδαίους ανθρώπους. Οι πράξεις άλλωστε που θα μας καθορίσουν, κρίνονται μετά το τέλος της ζωής μας! Όμως θα ήθελα να σου πω κάτι που μου έκανε εντύπωση. Πρόκειται για το αποτέλεσμα ενός ανάλαφρου τεστ, στο ερώτημα, από ποιο αρχαίο θεό κατάγεστε! Ξαφνιάστηκα με αυτό αφού θα προτιμούσα την Αθηνά, την Αφροδίτη, την Άρτεμη, την Δήμητρα ή έστω την θεά Ήρα. Όμως, η θεά ΕΣΤΙΑ ήταν αυτή που καθόρισε το αποτέλεσμα. Τελικά μου άρεσε.

- Ποιοι είναι οι ήρωές σου σήμερα;
- Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν ήρωες σήμερα. Θαυμάζω όμως όλες τις γυναίκες, που παλεύουν καθημερινά για να διαφυλάξουν αξίες, ήθος, αξιοπρέπεια, υπερηφάνεια και αγνότητα ψυχής. γυναίκες που συνεχίζουν να αντιστέκονται. που ξέρουν να δίνουν άνισους πολέμους, που βγαίνουν λαβωμένες από τις μάχες αλλά με το κεφάλι ψηλά ξέρουν να δημιουργούν, να ονειρεύονται και να παραμένουν όμορφες και ερωτεύσιμες ψυχί τε και σώματι.

- Ποια είναι η ταινία που σε σημάδεψε;
- Το να επιλέξω μονάχα μία ταινία είναι αδικία. Θα σταματήσω ωστόσο, στις τρεις:
Οι "300", για την ξεκάθαρη υπεράσπιση ελευθερίας, ιδεωδών και πατρίδας.
Ο "Gladiator" για την μέχρι ηρωικού θανάτου τήρηση ενός όρκου και
Ο "Highlander" για την υπερβατική, απέναντι στο χρόνο, ατελείωτη αγάπη.

- Το αγαπημένο σου ταξίδι;
- Σαν πρώτη Σχολή, τέλειωσα την σχολή Πλοιάρχων, γιατί ονειρευόμουν ταξίδια μακρινά. Δουλεύω στο αεροδρόμιο και βλέπω τα αεροπλάνα που φεύγουν, ενώ παντρεύτηκα ναυτικό για να ταξιδεύω μαζί του. Όμως "τι θλίψη, τα ταξίδια κρύβουν ατελείωτη", ειδικά όταν έχεις μάθει να κουνάς μαντήλια. Αγαπημένα μου ταξίδια, τα ταξίδια του μυαλού και μια βόλτα στη παραλία. Αρκεί να έχω καλή παρέα.

- Οι αγαπημένοι σου συγγραφείς;
Νίκος Καζαντζάκης,

- Ποια αρετή προτιμάς σε έναν άντρα;
- ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ με ΗΡΩΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ με ότι αυτό συνεπάγεται.

- Και σε μια γυναίκα;
- Να έχει πάντα, διαθέσιμα αποθέματα ΑΓΑΠΗΣ και ανιδιοτελούς ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

- Ο αγαπημένος σου συνθέτης;
Μίμης Πλέσσας και Σταμάτης Κραουνάκης: διαφορετικοί και ισοβαρείς (δεν εννοώ στα κιλά βέβαια)

- Το τραγούδι που σφυρίζεις κάνοντας ντους;
- Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί, στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα!
Κι αν μας αντέξει το σκοινί, θα φανεί στο χειροκρότημα.

- Το βιβλίο που σε σημάδεψε;
- Ο "Γλάρος Ιωνάθαν" και "Η αυτοβιογραφία ενός Γιόγκι"

- Το αγαπημένο σου χρώμα;
- Ενός ουράνιου τόξου φυσικά. ΟΛΑ μαζί με ταξιδεύουν σε διαφορετικούς κόσμους

- Ποια θεωρείς ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σου;
- Ακόμα δεν έχει επιτευχθεί.
Αν και έχω αρκετές και σημαντικές επιτυχίες στον μικρόκοσμο μου, συνεχίζω να μου επιτρέπω έχω το ρόλο όχι του μοναδικού αλλά του πιο αυστηρού κριτή για τον εαυτό μου.
Ελπίζω να πετύχω κάτι για το οποίο θα νοιώσω πραγματικά περήφανη.
Προς το παρόν προετοιμάζομαι για την στιγμή.
Εκείνη την μοναδική στιγμή, που θα μου δοθεί η ευκαιρία να πετύχω, ΤΟ ΙΔΕΩΔΕΣ!

- Το αγαπημένο σου ποτό;
- Δεν πίνω.

- Για ποιο πράγμα μετανιώνεις περισσότερο;
- Για ότι είχα σκεφθεί να κάνω και δεν το έκανα!

- Τι απεχθάνεσαι περισσότερο απ’ όλα;
- Απεχθάνομαι, την μετριότητα, και πολύ περισσότερο όταν συνδυάζεται με την μιζέρια!

- Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία;
- Αυτό τον καιρό, μου αρέσουν οι βόλτες με τη μηχανή μου και φυσικά η πολιτική!

- Ο μεγαλύτερος φόβος σου;
- Να βαρεθώ να ζω!

- Σε ποια περίπτωση επιλέγεις να πεις ψέματα;
- Στα κατά συνθήκην, πιθανόν να επέλεγα να μην πω όλη την αλήθεια. Το πρόβλημά μου είναι ότι μετά, θα πρέπει να θυμάμαι τι είπα, και δεν επιθυμώ να καταναλώνω τα εγκεφαλικά μου κύτταρα, στο να συγκρατούν άχρηστες πληροφορίες!
- Ποιο είναι το μότο σου;
- Είναι υποχρέωση μας, να ζούμε ευτυχισμένοι
Για αυτό και εγώ ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ - ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ - ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

- Πώς θα επιθυμούσες να πεθάνεις;
- Όρθια και γρήγορα.

- Εάν συνέβαινε να συναντήσεις το Θεό, τι θα ήθελες να σου πει;
- Συνέχισε αυτό που κάνεις. Καλά πας….

- Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεσαι αυτόν τον καιρό;
- Αναζήτησης, νηστείας και προσευχής!!!
Το ερωτηματολόγιο του Προυστ, πρόκειται για μια μορφή συνέντευξης με δημοφιλείς ερωτήσεις, που δημιούργησε ο Γάλλος συγγραφέας Marcel Proust, σχετικά με την προσωπικότητα του συντευξιαζόμενου.

Comments