To δόγμα Μένιππου «Nemo dat quod non habet» (κανείς δε δίνει αυτό που δεν έχει)
Η Ελλάδα των Μενιππων
Συλλογή Αλ. Ξύδη. Μακ. Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Όταν ο Χάροντας με το βαρκάκι του κουβαλούσε από τον Αχέροντα ποταμό τους νεκρούς στον Κάτω κόσμο βγαίνοντας όλοι ανεξαιρέτως έπρεπε να του πληρώσουν τον οβολό τους.
Ο Μένιππος, όμως, ο πιο ελεύθερος άνθρωπος, που δεν τον άγγιζε τίποτα σύμφωνα με το θεό Ερμή, δεν είχε να πληρώσει το ναύλο και δέχτηκε έντονη φραστική επίθεση από το Χάροντα.
Η απάντησή του ήταν πληρωμένη: «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος!». «Τι να έκανα δηλαδή», συμπλήρωσε στους προπηλακισμούς του Χάροντα «να μην πέθαινα;». Κι ενώ όλοι θρηνούσαν ο Μένιππος που δεν είχε μαζί του παρά μόνο πικρά λούπινα για να πληρώσει το Χάρο γλίτωσε το θάνατο κι επέστρεψε στη ζωή.
Η λατινική εκδοχή του δόγματος Μένιππου «Nemo dat quod non habet» (κανείς δε δίνει αυτό που δεν έχει) έχει καταστρατηγηθεί κατάφωρα στην περίπτωση του δράματος με το ελληνικό χρέος.
Στην προκείμενη περίπτωση, το λάθος δεν είναι ότι αφαιρούν χρήματα για τη σωτηρία της οικονομίας. Το λάθος είναι πως τα αφαιρούν από αυτούς που δεν έχουν. Κι αυτό δε δίνει τη Σολομώντεια λύση. Νομοτελειακά, θα το ξαναπληρώσουμε όλοι. Κάτι που κι ο ίδιος ο Χάρος της μυθολογίας δεν μπόρεσε να το αγνοήσει.
Υπάρχει η μύχια ελπίδα
Η μόνη ελπίδα!
Γιατί ο Χάρος της φτώχιας μόνο λούπινα – αρχαία τροφή για πεινασμένους - μπορεί να αποσπάσει από τους Μένιππους της σύγχρονης Ελλάδας!ΠΕΡΙ ΟΒΟΛΟΥ
Κάθε μέρα δεν είναι ιστορική.
Υπάρχουν μέρες κοινές και μέρες που μένουν στην Ιστορία με την αρνητική ή τη θετική τους σημειολογία .
Έτσι όπως θα μείνει η μέρα, που θα σημαδευτεί, ως το πέρασμα στην άλλη πλευρά του Αχέροντα από μια Ελλάδα δίχως οβολό!
Ο "οβολός" ως κοινωνικό νόμισμα είναι η Ελληνική απάντηση στην χρηματοοικονομική κρίση!
Με το ανταλλάξιμο κοινωνικό νόμισμα "οβολός" κάθε πολίτης και κάθε επιχείρηση θα μπορεί να συναλλάσεται, να παρέχει υπηρεσίες, να εμπορεύεται, να πουλά και να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες χωρίς την ανάγκη χρήσης του ευρώ.
Ιστορικά ο οβολός ήταν το πρώτο στοιχειώδες νόμισμα που λειτούργησε στην χώρα μας και έθεσε την βάση για την δραχμή, ενώ επίσης συχνά αναφέρεται ως ένα συμβολικό ποσό που παρατίθεται από κάποιον.
Ο θεσμός του κοινωνικού νομίσματος είναι ήδη αρκετά γνωστός και διαδεδομένες σε επαρχιακές πόλεις στην Αργεντινή, Αγγλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Γαλλία, Καναδά.
Το κοινωνικό νόμισμα είναι ένα εναλλακτικό νόμισμα που εκδίδεται από κοινότητες ή δίκτυα. Μεταξύ των χρηστών του, αντικαθιστά το νόμισμα που εκδίδει το κράτος και δημιουργεί έτσι ένα μέσο συναλλαγών σε μια οικονομία που λαμβάνει χώρα «έξω» από την επίσημη.
Σήμερα, παρουσιάζουμε τον οβολό ως μία νέα μορφή κοινωνικού νομίσματος, προτείνοντας έτσι μία λύση απέναντι στην οικονομική κρίση των καιρών μας.
Σκοπός του ΟΒΟΛΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ είναι να δημιουργήσει ένα υγιές και αυτοδύναμο σύνολο που θα μπορεί να πραγματοποιεί οικονομικές συναλλαγές μεταξύ των μελών του, χωρίς να επηρεάζεται από τις επιβαρύνσεις του Ευρώ.
Ο θεσμός του κοινωνικού νομίσματος είναι ήδη αρκετά γνωστός και διαδεδομένες σε επαρχιακές πόλεις στην Αργεντινή, Αγγλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Γαλλία, Καναδά.
Το κοινωνικό νόμισμα είναι ένα εναλλακτικό νόμισμα που εκδίδεται από κοινότητες ή δίκτυα. Μεταξύ των χρηστών του, αντικαθιστά το νόμισμα που εκδίδει το κράτος και δημιουργεί έτσι ένα μέσο συναλλαγών σε μια οικονομία που λαμβάνει χώρα «έξω» από την επίσημη.
Σήμερα, παρουσιάζουμε τον οβολό ως μία νέα μορφή κοινωνικού νομίσματος, προτείνοντας έτσι μία λύση απέναντι στην οικονομική κρίση των καιρών μας.
Σκοπός του ΟΒΟΛΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ είναι να δημιουργήσει ένα υγιές και αυτοδύναμο σύνολο που θα μπορεί να πραγματοποιεί οικονομικές συναλλαγές μεταξύ των μελών του, χωρίς να επηρεάζεται από τις επιβαρύνσεις του Ευρώ.
Comments
Post a Comment